.comment-link {margin-left:.6em;}
Adverteren bij Daisycon



donderdag, december 08, 2005

Focus kletst uit zijn speknek

Volgens de hoofdredacteur van het maandblad Focus (dat geheel bestaat van advertenties voor digitale camera's) kost een professionele digitale reflexcamera evenveel als 30 diafilms inclusief ontwikkelen.

Nu ben ik geen Nobelprijswinnaar in de wiskunde, maar die bewering is toch al te dol.

Een Nikon D2X of een Canon EOS 1D Mark II kost 4000 euro. Delen wij dit door dertig, dan komen we op zo'n 133 euro per diafilm.

Een goede professionele diafilm kost geen 133 euro, maar zo'n 6 euro. Daar komt nog iets bij voor het ontwikkelen, maar zeker geen 127 euro per film!

Gemakshalve vergeet Focus ook nog de hoge noodzakelijke kosten voor geheugenkaarten, dvd's, harde schijven, nieuwe groothoeklenzen, een professioneel fotobewerkingsprogramma, en de snelle afschrijving van zo'n dure DSLR terwijl een analoge camera veel langer meegaat.

Focus wil het doen voorkomen alsof wie geen digitale camera gebruikt, dief is van zijn portemonnee. Maar je bent pas echt dief van je portemonnee als je geld uitgeeft aan dat flutblad Focus.






<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?